Blog digitale nieuwsbrieven

Regelmatig passeert de vraag: ‘Is het versturen van een nieuwsbrief nog wel zinvol?’ de revue. Hier kunnen wij maar één antwoord op geven: JA! Een digitale nieuwsbrief is namelijk een onmisbaar stukje van de puzzel die online marketing heet en zorgt ervoor dat je ook in dit ‘snelle’ tijdperk onder de aandacht blijft.

Dat is wat je wil en waar het om draait: de aandacht van de consument en je onderscheiden van de rest. De laatste jaren hebben veel bedrijven, als het gaat om informatieverspreiding, hun focus gelegd op sociale media. Begrijpelijk, het is laagdrempelig en snel in gebruik. De keerzijde van het verhaal is: hoe val je op in de massa? Nou, met een nieuwsbrief en wel hierom:

  • Waar Facebook- en Twitter-tijdlijnen volstaan met verhalen van de buurvrouw en een overkill aan productaanbiedingen van afslankproducten of memes staat in een nieuwsbrief alleen jóuw content. Je lezer wordt niet afgeleid door andere berichten, maar leest datgene wat jij wil dat hij leest.

 

  • In een digitale nieuwsbrief kun jij jezelf een podium geven en laten zien dat je expert bent binnen  jouw vakgebied. Schreeuw niet te hard, maar laat zien dat je van wanten weet. Zoals het gezegde luidt: ‘Kennis is macht, maar kennis delen is kracht.’ Deel tips, ga in op uitdagingen en geef actuele informatie over relevante onderwerpen.

 

  • We krijgen graag dingen voorgekauwd. Want waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan? In tegenstelling tot een website, breng je jouw boodschap middels een nieuwsbrief direct onder de aandacht. Jij bepaalt waar de focus ligt en leidt lezers naar een pagina die jij hebt uitgekozen.

 

  • Vertrouwen is de sleutel tot alles. Door regelmatig een nieuwsbrief te versturen, leren jouw lezers jou en jouw bedrijf beter kennen. Dit schept een band en dat leidt op den duur tot meer vertrouwen. Meer vertrouwen zorgt er vervolgens weer voor dat ze loyaal worden en blijven terugkomen. En zo is de cirkel weer rond.

 

  • Je wil je klanten bereiken, wil weten waar ze op reageren en waar ze op klikken. Dat is het grote voordeel van een nieuwsbrief: de resultaten zijn direct te checken en te traceren. Jij kunt zo bepalen of de koers die je vaart werkt of dat je liever wil ‘omzeilen’.
  • Maar waar het natuurlijk allemaal om draait: jij en jouw bedrijf blijven op het netvlies van de klant.

Zorg ervoor dat jouw nieuwsbrief geen ondergeschoven kindje wordt. Wil jij meer uit je digitale relatiemanagement halen? 2keer.nl schrijft, ontwerpt en verzendt op terugkerende basis nieuwsbrieven voor diverse klanten. Echte Mailchampions dus! Wij, en ook zij, zien hoe waardevol een nieuwsbrief hedendaags nog is. Je bereikt ons op 026 – 2020 332 voor meer informatie.

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close