2keer.nl goede marketingvoornemens 2019

De maand januari staat traditiegetrouw in het teken van goede voornemens. Waar men privé vaak streeft naar gezonder eten en meer bewegen (en nu écht), blijven de zakelijke goede voornemens doorgaans achter. Daarom delen wij vandaag drie goede marketingvoornemens die ieder bedrijf – klein of groot – zou moeten toepassen. Dus jij ook. Van een contentstrategie en het volgen van de laatste marketingtrends tot crossmediale marketing. Ready? Go!

Contentstrategie: game, set, match!

Heb jij het afgelopen jaar bereikt wat je wilde bereiken? Dit jaar gaat het je zéker lukken. Bepaal hiervoor zo vroeg mogelijk wat dit jaar jouw doelen worden. Wil je bijvoorbeeld de omzet verhogen, je bedrijf uitbreiden, meer bezoekers werven of een bepaald product beter in de markt zetten? Wanneer je jouw doel(en) bepaald hebt, pak je de agenda erbij. Wanneer zijn de piekmomenten waarop je in actie moet komen? Waar moet je bij aanwezig zijn, waar liggen jouw kansen? Door een eigen jaarplanning te maken, houd je tijd genoeg om jezelf goed voor te bereiden en een goede content- en merkstrategie te schrijven. Want je weet nu welke doelen je wilt bereiken en wanneer jouw belangrijke momenten zijn, maar hóe ga je het daadwerkelijke succes realiseren? Zodra je duidelijkheid creëert, creëer je eveneens rust en kun je doelgericht te werk gaan. Game, set, match!

Marketingtrends

Weet jij wat er speelt op marketinggebied? Wat zijn dé trends die je dit jaar beslist niet mag missen, en wat is al lang en breed weer ‘uit’? Om te zorgen dat je op de juiste momenten aanhaakt, via de juiste media en middelen, is het belangrijk om (zoveel mogelijk) op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op marketinggebied. Zo kun jij hier direct op inspringen en potentiële klanten op jouw organisatie laten afkomen als vliegen op stroop. Frankwatching is een bekend, online platform dat vooruitloopt als het gaat om marketingtrends, -tips en -tricks. Voor 2019 zijn er natuurlijk een aantal opvallende online marketing trends gesignaleerd, waarvan wij er vijf uitlichten.

  • Trend 1: Videomarketing

    Videomarketing gaat een nóg grotere rol spelen. Niet alleen op YouTube (wat bijdraagt aan de vindbaarheid op Google, het is immers eigendom van Google), maar ook in de e-commerce en zelfs Instagram Stories krijgen een enorme boost.

  • Trend 2: Google Mobile First

    Het is geen nieuw gegeven dat het totale internetgebruik voor het overgrote deel afkomstig is van mobiele apparaten. Deze lijn zal in 2019 alleen maar verder stijgen. Google ziet dit natuurlijk ook. Met Mobile First heeft zij een tweede index voor haar zoekmachine opgezet. Hierbij wordt pagina niet meer standaard als desktopversie geïndexeerd, waarbij wordt gekeken naar inhoud en inkomende links, maar als mobiele pagina. Dit heeft veel invloed op je ranking: een niet-mobielvriendelijke pagina presteert doorgaans minder goed in de Google Mobile First index.

  • Trend 3: Sociale media worden commerciële media

    Sociale media wordt steeds meer ingezet voor commerciële doeleinden (e-commerce). Dit uit zich onder andere in producten taggen, volop adverteren en rechtstreeks linken naar webshops. Zalando is hier bijvoorbeeld zeer vooruitstrevend in, zij posten regelmatig ‘shoppable’ afbeeldingen en leiden de mensen met één veeg vanuit Instagram Stories naar de webshop.

  • Trend 4: Gepersonaliseerde content

    Gepersonaliseerde content neemt verder toe: speel in op de persoonlijke of relevante voorkeuren van de doelgroep. Weet wie je wil bereiken en vooral wat zíj willen. Wat dacht je van de suggesties die Bol.com doet? Zodra je ingelogd bent en de webpagina opent geven zij je allerlei suggesties die passen bij je zoek- en bestelgeschiedenis. Dit doet zo’n pagina natuurlijk niet volledig zelf. Deze wordt gestuurd door Artificial Intelligence (AI) waardoor algoritmes gevolgd- en patronen herkend worden. Google past deze technologie ook toe in de aan jou getoonde zoekresultaten.

Trend 5: Chatbots

Klanten willen tegenwoordig het liefst direct antwoord op hun vraag. Organisaties kunnen hier vaak maar moeilijk aan voldoen. Daarom is de chatbot ontwikkeld, welke dit jaar een nog prominentere rol gaat innemen. De automatische beantwoorder wordt nóg persoonlijker en zal nóg meer aanwezig zijn op sociale media en websites van – met name de grote – organisaties.

Crossmediale marketing

Wanneer je gebruikmaakt van meerdere kanalen, is het goed om de uitingen op elkaar aan te laten sluiten. Dit geldt voor de content van diverse sociale media en je website, maar ook voor offline communicatie. Door crossmediale marketing – ook wel multimediale marketing genoemd toe te passen, komen potentiële klanten jouw organisatie vanuit verschillende hoeken tegen en gaan ze de naam vanzelf kennen én herkennen. Jouw merkverhaal, de boodschap die je uitdraagt, blijft hangen en verleidt mensen tot het ondernemen van de gewenste actie. Een ander voordeel is het bereiken van een grotere/bredere doelgroep. Niet iedereen is immers actief op hetzelfde platform, echter bereik je ze zo wél allemaal. Je bent immers óveral aanwezig. En omdat je op voorhand goed nadenkt over de communicatie (dit is opgenomen in de planning en strategie waarover je eerder kon lezen), bespaar je óók nog eens tijd en geld. Wat wil je nog meer?

 

Heb je moeite met het toepassen van bovenstaande voornemens of wil je dit jaar écht onvergetelijk maken en grote successen boeken? 2keer.nl zorgt ervoor dat het lukt! Laat je gegevens hieronder achter en wij nemen graag contact met je op.

Stuur ons een bericht



Door dit formulier te gebruiken ga je akkoord met de opslag en verwerking van je gegevens door 2keer.nl.

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close