Cases

Ten Brinke

Ten Brinke

Ten Brinke is de ontwikkelende bouwer en de bouwende ontwikkelaar. Als sterke, daadkrachtige partner staan zij middenin het proces. Het gezonde familiebedrijf werkt doelgericht, en dat doen ze graag nét even anders, met lef en nuchterheid. Bewust van de gebaande paden, maar kiezen ervoor om hun eigen weg te volgen – ingegeven door 120 ervaring. 

De ruime ervaring op het gebied van bouwen en projectontwikkeling zorgt ervoor dat Ten Brinke in elke uitdaging een kans ziet. Doordat zij eigen invulling aan innovatiekracht geven, worden dromen werkelijkheid en ligt de horizon binnen handbereik.

Corporate Identity

Ten Brinke is de nuchtere partner in bouw en projectontwikkeling. Geen poespas, gewoon goed werk leveren. Dát is het uitgangspunt. Deze manier van werken zit verweven in het gehele DNA. Ten Brinke maakt de dingen niet ingewikkelder dan nodig. De focus ligt op wat echt belangrijk is. Na 120 jaar is Ten Brinke bewuster en meer ervaren, maar nog altijd ontzettend ondernemend en ambitieus. Daarbij hoort een eigentijdse, passende uitstraling. 2keer.nl is druk bezig geweest met het realiseren van een nieuwe merkpositionering en -strategie. Tijdens het ontwikkeltraject hebben er een aantal corporate identity-sessies plaatsgevonden om tot de kern van de identiteit van de organisatie te komen. Van hieruit kon een visuele identiteit worden ontwikkeld. 

Kernwaarden

Een vernieuwing van de corporate identity vraagt om nieuwe kernwaarden. Dit is de kern van identiteit.
Ten Brinke hanteert drie belangrijke kernwaarden die binnen de organisatie vertegenwoordigd zijn.

Betrokken

Bewust

Bekwaam

Visual Identity

Een corporate identity waarop intern gestuurd wordt en dat actief wordt uitgedragen, is een krachtig fundament om klanten, partners en goede collega´s te vinden en te binden. Om één geheel te vormen met de corporate identity heeft 2keer.nl voor Ten Brinke een nieuwe, bijbehorende visual identity ontwikkeld. De nieuwe huisstijl zal bijdragen aan het versterken van de positionering van Ten Brinke in de markt.

Van drukwerk tot kleding en van auto’s tot de inrichting van de gehele bouwplaats (steigerdoeken, banieren, bouwhekbanners etc.). Ten Brinke is volledig in een nieuw jasje gestoken.  

De stip aan de horizon

De brandmovie vertelt het verhaal van Ten Brinke en beschrijft de kern van de nieuwe identiteit. Hierbij ligt de focus op de betrokkenheid, het bewustzijn en de bekwaamheid. De brandmovie laat zien wie Ten Brinke is, waar ze voor staan en waar ze naartoe willen. Een verhaal waar Ten Brinke trots op is en dat ze graag uitstralen en uitdragen. 

Webdesign

Uiteraard wordt ook de webomgeving meegenomen in de rebranding. Dat betekent een geheel nieuwe en dynamische website in de nieuwe huisstijl van Ten Brinke. De website opent nu met een sneak peak van de nieuwe brandmovie. De gehele website is ‘no- nonsense’ vormgegeven: maak het niet ingewikkelder dan nodig. De focus ligt op wat er écht toe doet.