Cases

Rodruza

Rodruza

Rodruza, een kei in exclusieve gevelstenen. Met twee steenfabrieken in Gendt en Rossum wordt vanuit Nijmegen de organisatie aangestuurd. Als onderdeel van het ontwerp slaat Rodruza de brug tussen constructie en design. Rodruza inspireert, creëert en innoveert de wereld van de gevelstenen.  Het waarmaken van dromen, vernieuwen, verrassen en opvallen. Dát is waar  Rodruza – samen met de architect – naar streeft. Gevels zijn immers het visitekaartje van de architectuur.

Geen gebakken lucht

Rodruza is de laatste jaren veel veranderd. Hoewel een steenfabriek een ouderwets imago heeft is het een moderne organisatie, altijd op zoek naar mogelijkheden om te blijven vernieuwen.

Er wordt hard gewerkt aan het toekomstbestendig maken van het bedrijf, met veel ambitie en een duidelijke koers zitten ze gebakken. Door deze koerswisseling zijn ze hard gegroeid, alleen is de merkidentiteit iets achter gebleven. Er is veel winst te behalen met het duidelijk communiceren van de ambities, alleen zo kunnen zij anderen en hun partners aan boord halen. 

De eerste stap in dit traject was de slogan aanpassen. Voorheen was de slogan ‘living bricks’. Het was hierbij niet in één opslag duidelijk wat het precies betekende. Met de ambities en kernwaarden hebben wij deze omgevormd naar, Rodruza. Make it extraordinary. Een krachtige slogan die in drie woorden omschrijft waar ze naar streven.

Werken bij Rodruza

Arbeidsmarkt communicatie is ook bij Rodruza een steeds groter wordend onderdeel van de corporate communicatie. We draaien er niet omheen werken in een fabriek heeft niet echt een goed imago, het is er vies en stoffig maar bij Rodruza, alles behalve saai. Door wervingscampagne in te zetten waarin we  goed in beeld brengen hoe het is om te werken in een fabriek.
 
Kunnen we met trots mededelen dat er uit deze campagne serieuze leads zijn ontstaan en uiteindelijk ook nieuwe werknemers zijn aangenomen.
 

Esthetiek & Design

Esthetiek, exclusiviteit en innovatie moet in iedere uiting naar voren komen. Of het nu een social post, video of een brochure is. Alles moet deze kernwaarden uitstralen. Van beursstands, lijkend op een luxe juwelier, tot brochures. 2keer.nl verzorgt het allemaal voor Rodruza. Van creatieve teksten tot hoogwaardige fotografie, gebundeld in één brochure vol esthetiek.

Social awareness

Vaak zijn we te bescheiden in wat we doen en communiceren we daar niet graag over. Hoewel het voor de vakmensen heel gewoon lijkt vindt de buitenstaander dit soort content super interessant om te lezen. Van interviews met architecten voor vakbladen en LinkedIn tot reportages van de steenfabrieken voor een kijkje achter de schermen. Zo zie je maar weer hoe divers de werkzaamheden zijn. 

Zo heeft Rodruza bijvoorbeeld voor het Nationaal Holocaust Namenmonument 102.000 stenen geleverd. De stenen zijn als onderdeel van dit ontwerp in goede samenwerking ontwikkeld en gedoneerd om de 102.000 Joden, Roma en Sinti een naam en een waardige herdenking te geven. Iedere steen toont de naam, geboortedatum en de leeftijd bij overlijden van één van de 102.000 slachtoffers. Alleen daarom moest iedere steen perfectie uitstralen en met uiterste precisie worden geplaatst. 

 
2keer.nl volgde dit proces en creërde de korte film.