Wat ze over ons zeggen

“‘Thuiskomen’ zo voelde het kennismakingsgesprek met 2keer. Vanaf dag een was het een dynamische en voortvarende samenwerking, zij wisten wat er nodig was om meer uit Hesselink Koffie te halen. Ik word dan ook constant uitgedaagd om uit mijn comfort zone te stappen en dat is het beste wat ik kon doen. Daar zijn namelijk hele mooie dingen uit voortgekomen. En het wordt steeds leuker, beter en mooier.”

Gerrit Hesselink, directeur

Hesselink Koffie

Al 130 jaar werkt familiebedrijf Hesselink Koffie vanuit de filosofie dat alles wat je tijd en aandacht geeft, beter wordt. De hofleverancier schenkt dan ook veel aandacht aan innovatie en duurzaamheid. De opkomst van de geroemde koffiecups was reden om 2keer.nl op de koffie uit te nodigen. De gelukwens om dit product vorm te geven, ontpopte uiteindelijk tot een volledige rebranding van Hesselink Koffie; een memorabele website, onvergetelijke brandmovie, nieuwe producten en gedenkwaardige pay-off: Hesselink Koffie schenkt geluk.

Logo Hesselink Koffie 2keer.nl

Logo

Wat begon met een kop koffie, resulteerde in een ontdekkingsreis naar hoe we dat euforische gevoel wat je ervaart na een eerste slok koffie, ook konden opwekken bij het zien van het Hesselink Koffie logo. We creëerden een strak en eigentijds logo en daarmee was de rebranding geboren.

Pay-off

We vervolgden onze ontdekkingsreis naar hoe we de visie van Hesselink Koffie konden vertalen. Koffie maakt gelukkig en Hesselink Koffie schenkt koffie. Wij combineerden dit en vertaalden dit naar een krachtige en duidelijke pay-off; Hesselink Koffie schenkt geluk.

2keer.nl pay-off Hesselink Koffie

Brandmovie

Om het nieuwe logo en pay-off te versterken, zorgden wij voor een gepolijste brandmovie. Met de verleidelijke Helene in de hoofdrol brachten we het gelukzalige gevoel dat Hesselink Koffie levert nog meer tot leven en werd de boodschap nog krachtiger.

Website Hesselink Koffie

Alles begint met een sterke basis en pas daarna voeg je de benodigde elementen toe. Na de realisatie van een glanzend design, vulden we de website met SEO-teksten, eigen geschoten foto’s en natuurlijk werd ie ook achter de schermen geoptimaliseerd. Hiermee kwam Hesselink Koffie opnieuw in de schijnwerpers te staan.

Hesselink Foundation Guatemala Plantage

Oprichting Hesselink Koffie foundation

Na het steunen van diverse duurzaamheidsprojecten, wilde Hesselink Koffie zelf iets op poten zetten om duurzaamheid verder te integreren in het koffieproductieproces. Ook aan advies geven ontbreekt het ons niet en dat leidde tot de oprichting van de Hesselink Koffie Foundation.

Gevel

Online is het nieuwe offline, maar traditionele media gaat niet verloren. Daarom toverden wij een gouden laag van vleiende portretten op de gevel van het nieuwe pand van Hesselink Koffie. Hierdoor vielen ze ook ‘on the road’ op in het Achterhoekse landschap, wat zorgt voor die onderscheidende factor.

Hesselink Koffie Gevel Aanbouw
2keer.nl verpakkingen Hesselink Koffie

Verpakkingen

Als we aan rebranding denken, denken we aan mindblowing, sexy en onvergetelijk. Drie eigenschappen die we samenvoegden en waar een onweerstaanbare verpakking uit voortkwam. Met het strakke design veroverden we een groot scala aan harten.

Hesselink Rally

Het organiseren van een memorabel evenement in de Achterhoek; dat lukt niet iedereen. Dankzij onze ervaring in evenementenorganisatie, kon de Hesselink Rally niet anders dan een succes worden. Gechauffeerd door een prachtig landschap, voorzien van eten en drinken, maakte het tot een onvergetelijke dag.

Hesselink Koffie Rally Volvo
Veine Thee Ontwerp verpakkingen

Veine Thee

Op het gebied van thee lag de wereld aan onze voeten. Na de koffieverpakking werd het ontwerpen van een nieuwe theeverpakking onze volgende ‘cup of tea’. We gaven de verpakkingen diverse kleuren, wat zorgde voor die golden touch. Hierdoor knallen ze het schap uit.

Receptenboekje

Soms heb je een extra ingrediënt nodig om van iets goeds, nog iets beters te maken. Zoals dat tweede koekje bij de koffie of de kersen op de taart. Met vernieuwde, om-op-te-eten, koffiefoto’s en een sprankelend design gaven wij het receptenboek nét dat extraatje.

Receptenboek ontwerp Hesselink Koffie
Van groen naar geluk website impressie

Van groen naar geluk website

Om te visualiseren hoe de weg van de koffieboon tot verpakking verloopt, ontworpen we de website ‘Van Groen naar Geluk’. We zorgden ervoor dat het verhaal van de koffieboon tot leven kwam door de bezoeker letterlijk mee te nemen op deze koffiereis.

Instructie- en ambassadeursvideo’s

Wat maakt een klant of product zo bijzonder? Dat kunnen we beschrijven, maar liever laten we het zien door instructie- en ambassadeursvideo’s. Wij schrijven het script, filmen op locatie en bewerken het tot een prachtig exemplaar. Hiermee brengen we het verhaal écht tot leven.