Cases

Donders

Donders

Je bent je er wellicht niet van bewust, maar bijna overal waar je kijkt zie je iemand lopen in een lederen jas. Grote kans dat deze jas door Donders is gemaakt.  Al meer dan 160 jaar levert Donders lederen artikelen voor de wereldwijde B2B markt.  Nu is de tijd rijp om de consument direct  kennis te laten maken met de geweldige producten. Als 2keer.nl ergens van houdt dan is het wel ballen tonen en in het diepe springen. Wij gingen deze uitdaging daarom maar al te graag aan. 

Nieuwe Identiteit

Al bijna 160 jaar zit de familie Donders in het kleermakersvak. Als je er al zo lang in zit, weet je precies hoe je het verschil kunt maken. Bij Donders kennen ze de mogelijkheden om de ambacht te verduurzamen, de footprint van een product te verkleinen en de juiste snaar bij het publiek te raken. Aan ons de uitdaging de kernwaarden in een nieuw jasje te steken. Met de kaartpasser brengt Donders de nieuwe weg in kaart naar een duurzamere kleding productie met een avontuurlijke kwinkslag. 

 

Meet the explorers

Om het brede scala aan verschillende jassen in het assortiment te kunnen tonen kozen wij ervoor om de verschillende producten een ‘gezicht te geven’. Het archetype ‘explorer’ heeft veel raakvlakken met Donders. Ontdekkers gaan door, daar waar anderen stoppen. Ze houden ervan om uitdagingen aan te gaan en overschrijden grenzen om nieuwe wegen in
te slaan. De ontdekker is onafhankelijk, nieuwsgierig en avontuurlijk. 2keer.nl heeft hiervoor vier knappe mannen op de kop getikt, daar lik jij jouw vingers toch ook bij af?  

Stoer en ruw

Vriendelijk en toegankelijk 

Outdoor en comfort

Stads en duurzaam

Webshop

Wij zijn de grondleggers van het volledige technische plaatje dat schuilgaat achter de flitsende online etalage. Meerdere webshops beheren via één online systeem kan met een zogenaamde multishop. Wij trokken alles uit de kast om dit voor Donders te realiseren. Onder meerdere domeinnamen kunnen verschillende producten vanuit hetzelfde systeem verkocht en beheerd worden. De mogelijkheden zijn oneindig, dat is toch om te smullen? 

Brandmovie

Terug naar de roots en op zoek naar avontuur. Vier jeugdvrienden die ieder hun eigen weg in zijn geslagen gaan samen een weekend weg. De hunkering naar vrijheid en het gedreven worden door vakmanschap is wat de mannen verbindt en wat Donders uitstraalt. 

Met deze gelikte brandmovie wordt Donders gezien, gehoord en aanbeden. 

Fotografie

In onze creatieve excursie met Donders gingen wij op zoek naar een passende look en feel voor de visuele content op de website. De beelden zijn geschoten door onze eigen fotografische talenten. Er wordt door ons alles aan gedaan om hét perfecte plaatje te schieten.

Om alle zintuigen te prikkelen en het échte natuurgevoel over te brengen bevatten alle foto’s een fijne korrel. De aardse tonen worden extra geaccentueerd voor die echte ‘nature feeling’.