Cases

Campagne Laaggeletterdheid

Campagne Laaggeletterdheid

Wist jij dat één op de zes Nederlanders laaggeletterd is? Nee? Dan weet je het nu!

Met de campagne ‘Beter lezen en schrijven? Daar heb je recht op’, willen wij dit getal terugdringen. Mensen stimuleren gebruik te maken van taalcursussen was het doel. Hoe? Door middel van beeld, geluid en mond op mond reclame natuurlijk! 

Flyers & Posters

Met de opvallend gekleurde posters en flyers schreeuwen wij om aandacht. Want dat is nodig. In beeld gevangen zijn de leefwerelden van een viertal profielschetsen, welke tot stand zijn gekomen door grondig onderzoek. De profielschetsen variëren van de millennial die vooral praktisch is ingesteld en goed kunnen schrijven niet boeiend vindt, tot de 60+’er die eigenlijk nooit heeft leren lezen. 

Video

Ludieke acties om aandacht te vragen voor belangrijke zaken, daar houden wij van. Dat moet natuurlijk vastgelegd in een fijne video. 

Frietkar

Campagne voeren op straat, daar bereik je wat mee! Laat staan met friet. Een kletspraatje en een lekker snackie, daar staat toch iedereen voor open? De boodschap ging van hand tot hand en van mond tot mond. 

Google adds

Ook online bleef de campagne niet ongezien. Door het op de juiste manier inzetten van Google adds vroegen wij ook op het wereld wijde web aandacht voor laaggeletterdheid. Juist hier is het van belang om gezien te worden. Er rust op dit onderwerp een zeker taboe en er is schaamte. Van achter een computer of telefoon kan informatie in alle rust binnenkomen.