Bochane

Sinds autobedrijf Bochane in de jaren ’30 ontstond, is het familiebedrijf uitgegroeid tot een grote speler in de autobranche, met vandaag de dag maar liefst 14 eigen vestigingen in Gelderland, Flevoland, Utrecht en Noord-Brabant. Bochane staat voor ‘one stop shopping’: van aankoop tot verhuur, lease en onderhoud – alles onder één dak. In 2018 ontstond de behoefte aan een uniforme uitstraling welke zowel bij het familiemerk, als de drie vertegenwoordigde automerken, Renault, Dacia en Nissan, zou passen. 2keer.nl ging de uitdaging aan en de avontuurlijke (auto)reis begon…

2keer.nl pay-off Bochane

Pay-off

Bochane staat voor persoonlijkheid, transparantie en motivatie. Daarom hebben wij de huidige pay-off vervangen door een nieuwe, welke de drijfveer van het bedrijf uitstekend weerspiegelt. Met “Bochane, als je vooruit wil” is direct duidelijk wat Bochane voor haar klanten én medewerkers wil betekenen: mensen de juiste vragen stellen en de vrijheid geven om te kunnen gaan en staan waar ze willen, maar vooral mee de toekomst in nemen en een vriendschap opbouwen.

Logo

Door een uitgebreid vorm- en kleurenonderzoek te doen, creëerden wij een logo dat perfect bij Bochane past. Zowel qua uitstraling als de betekenis erachter: het beeldmerk ligt geheel in lijn met de visie en de pay-off van het autobedrijf. Ook voor de drie automerken zijn bijpassende, nieuwe logo’s gemaakt waarbij de trouwe kleuren van het merk als uitgangspunt dienden.

2keer.nl logo Bochane
2keer.nl huisstijl Bochane

Huisstijl

De gewenste, uniforme uitstraling is door vertaald naar een nieuwe, moderne huisstijl. Net als bij het logo is ook hier de nodige research aan vooraf gegaan. En met succes, het DNA van Bochane is vertaald naar beeld. Van de website tot visitekaartjes,  briefpapier, jassen en zelfs auto’s; de nieuwe huisstijl is AAN en mag gezien worden!

Brandstory

De brandstory draait om uitdagingen. Wij hebben een krachtig verhaal ontwikkeld omtrent uitdagingen die Bochane als bedrijf aangaat, maar ook de obstakels uit het dagelijks leven. De brandstory motiveert om deze uitdaging aan te gaan en te streven naar het hoogst haalbare. Het omschrijft Bochane, van binnen en buiten.

2keer.nl brandstory Bochane
Bochane brandbook

Brandbook/huisstijlhandboek

Om ervoor te zorgen dat alle neuzen dezelfde kant opstaan, hebben wij een brandbook ontwikkeld waarin alle richtlijnen omtrent (het toepassen van) de huisstijl zijn vastgelegd. Zo worden binnen Bochane overal de ontwerpen toegepast zoals ze bedoeld zijn en vormen alle uitingen een uniform geheel.